Villkor

Priser

Alla priser är angivna inklusive moms på 25%.
I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, rabatter samt fraktkostnader.

Betalning

Affischerna kan betalas via Swish, med betal-/kreditkort, mot faktura eller genom en förskottsbetalning.

Betalning via Swish

Madde Design Sweden AB erbjuder betalning via Swish som är en tjänst för säkra och enkla betalningar.
Tjänsten fungerar mellan Danske Bank, Handelsbanken, ICA Banken, Länsförsäkringar, Nordea, SEB, Skandia, Sparbanken Syd, samt Swedbank och Sparbankerna.
Swish är en mobiltjänst för privatpersoner och företag. Tala med din bank om hur du kan använda Swish.

Fakturabetalning med Billogram

Madde Design Sweden AB erbjuder betalsättet “Faktura” i samarbete med Billogram.
Betalningsvillkor är 21 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 29 kr.
Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Om du missar att betala din faktura i tid skickas en påminnelse 5 dagar efter förfallodagen. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 8,5 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer.

Kortbetalning

Du kan använda kortbetalning för att enkelt och tryggt betala för dina affischer. Genom att välja kortbetalning kan du betala med ditt Visa- eller MasterCard-kort.

Förskottsbetalning

Du kan välja att betala din beställning i förskott till mitt bankgirokonto – 559-6549. Du gör din beställning och väljer “Bankgiro” som betalningsmetod. Efter slutfört köp kommer du att få en orderbekräftelse via e-post. Efter det kan du göra din betalning till mitt bankgirokonto. Dina affischer kommer att reserveras i 5 arbetsdagar. Om din betalning inte har kommit innan dess kommer vi att annullera din beställning. Glöm inte att ange ordernumret och ditt namn i meddelandet när du gör inbetalningen.

Personuppgifter

När du gör en beställning hos Madde Design Sweden AB uppger du dina personuppgifter, vilka innefattar bland annat namn, adress, e-postadress samt telefonnummer. I samband med att du lämnar dina personuppgifter med din kundregistrering och din beställning godkänner du samtidigt att Madde Design Sweden AB lagrar och använder dina personuppgifter för att vi ska kunna bibehålla vår kundrelation till dig. Madde Design Sweden AB garanterar att dina uppgifter inte förs vidare till tredje part. Enligt PUL (Personuppgiftslagen) har du rätt att erhålla de uppgifter som Madde Design Sweden AB har registrerat på dig som kund. Om du anser att informationen är felaktig eller ofullständig kan du begära att dessa rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall här.

Ångerrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden. Ångerrätten gäller inte specialbeställningar, så kallade “önskemål”, anpassade affischer som till exempel “kärlekskartor” eller liknande produkter.

Leverans

Varorna levereras huvudsakligen med posten.
Vi sänder din beställning inom 1-2 arbetsdagar från det datum när din betalning finns hos oss. Kontakta oss alltid om du saknar din beställning.
Ovanstående avser leveranser inom Sverige. För leveranser utanför Sverige, kontakta oss för mer information.

Frakt

Fraktkostnaden är från 29 kr (beroende på affischernas storlekar) per beställning inom Sverige. Beställer du för (eller mer än) 600 kr är frakten gratis. Dina affischer levereras till dig med Posten. Du kan spåra din beställning via deras hemsida om leveransen är inom Sverige. Leverans till andra länder (t.ex. Danmark, Finland, Norge eller Island) kostar 100 kr. Eventuella momskostnader och tullavgifter kan förekomma i mottagarlandet och dessa betalas av mottagaren.

Annullera beställning

Kontakta oss snabbast möjligt på madde@madde-design.com om du vill annullera din beställning.

Reklamation

Vid reklamation kontakta oss på madde@madde-design.com.

  • Produkt: Kontakta oss inom 5 arbetsdagar från det att du har mottagit din vara
  • Frakt: Anmäl alltid synligt skadat gods/emballage eller saknade kollin direkt till postombudet / brevbäraren och kontakta oss därefter.
  • Dold skada: upptäcks när godset packas upp ska anmälas till oss inom 5 arbetsdagar från mottagningstillfället.

Ej uthämtade varor

För varor som ej löses ut varpå paketet går i retur till oss debiteras en avgift på 150 kr för att täcka frakt- och administrationskostnader.

Reservation

Vi reserverar oss för slutförsäljning, prisjusteringar samt eventuella faktafel.